Trip ke Eropah Day 11 Paris

Dublin –> Paris

Bismillahhirahmanirahim

Alhamdulillah masuk ke hari 11 di bumi Eropah..setelah berkelana ke negara omputeh dengan bahasa yang kita pun senang nk berkomunikasi, hari ni akan ke negara yang mmg mencabar komunikasinya haha..Parighhhhh (Paris)

Selepas Solat Subuh kat Airport Dublin, saya dan Didee say goodbye kat Huda (TQ sangat2 huda,,sediakan kami tempat tido, blanja makan huhu, bawak berjalan..very appreciated..) saya dan didee masuk ruang check in boarding..Huda akan naik bas balik ke umah dia dia Cork.

itinerary

As usual strict giler aer lingus ni check..makanan brahim saya di rampas alasan liquid dan meat..sedey betol..ada la 3 box dia rampas daripada 8 saya bawak (=-)..lg 6 tu dia x selongkar habes ke dalam2 bag..klu dia seluk dalam lagi sure habis semua dia ambil..

pas da masuk area tempat menunggu, didee beli air coklat butler lagi..dia mmg suka kot haha..tepat jam 6.55 am , Flight kami Aer Lingus (milik negara Ireland kot) kami berlepas ke Paris Kota Cinta katanya..mari kita tenguk bagaimana cintanya tu hehe.. perjalanan ambil masa 1 jam 50 minit..cam biasa tidooooo…

Cam biasa tempah awal flight guna apss Skyscanner, so ni je flight paling murah nk ke Paris..saya tempah bulan January..harga dia cam fix, x berubah2 if beli lagi awal..cuma kalau beli lambat (last minute) harga mmg mahal la..

Sampai di Airport utama di Kota Paris ni (Charles De Gaulle-CDG) Terminal 1, berpinar2 mata cari arah tujuan… Sampai je kat sana, kitorang cari stesen keretapi dulu. Stesen keretapi berada di Terminal 3 (stesen bas berada di Terminal 2). Sampai je di Terminal 3, kitorang pon pergi ke ticket counter untuk beli Paris Visite Pass Zone 3 for 2 days usage. Jangan terus pergi ke mesin sebab mesin tak jual Visite Pass. lepas keluar airport kena naik tren tu ke main stesen.. kat sini kami beli tiket untuk 2 hari pengangkutan awam.. €27 untuk tiket return Paris to Airport dan 6 tiket tuk harian cam tiket pegi balik hotel dan tempat2 menarik sekitar bandar paris..lepas kira2 dgn didee dan staff tu mencadangkan ambil yang tu..so tu la yang paling murah sbb kami tak plan lama pun kat Paris ni..just 2 hari shj.

tiket dia kecik sgt, make sure jgn hilangkan..

dari main station kami naik metro (ketaapi) ke Oberkampf tempat penginapan kami, untuk letak bag barang bagai..berat ooo..kami guna apps City mapper untuk arah tujuan naik public transport dan walking distant..very helpfull.. memang recommended. 5 star hakak bagi..

keluar je dari metro bawah tanah tu..eh eh da nampak Hotel Mary’s yang kami stay mlm ni..heaven.. Ini 1st Hotel setelah berhari2 saya menumpang rumah student hehe..so cara nak book hotel..search je guna web booking.com.. x yah bayar dulu..book je, da sampai hotel baru bayar..itu pun masa kita tempah, kena baca hati2. kadang2 ada hotel minta pembayaran terus.. sampai je hotel..staff dia mmg peramah tahap gaban. english dia pun hebat dari saya haha..so kami tinggalkan bag dulu di bilik dia sediakan sbb nak check in awal lagi. baru kul 11pg camtu.. cuaca mmg x menyebelahi kami..suran, hujan dan sejuk angat..

pastu naik balik metro..sila la paham dan katam maps paris ni haha..pening hakak..tp kami sedikit abaikan maps berselirat tu..just guna google maps dan city mappers apps je..

1st kami jejalan kat Arc De Triomphe, kena hati2 kat sini..ramai scammer, “do you speak english” tetibe je ada gadis2 bertanya suruh isi survey la bagai..so cakap je “tidak”..dia tak paham pun..kat sini cakap je melayu..depa lagi bahagia kita cakap melayu dari english..elakkan scam2..x pasal2 melayang duit ko kena paksa bayar itu ini..lepas snap2 gambar..kami berjalan menuju ke Eiffle Tower..

Arc de Triomphe, Paris, France. View from Avenue des Champs-Elysees

Sejarah Arc de Triomphe boleh baca di sini

sambil jejalan..nampak ada cam ala-ala pasar malam kat sini..ada jual mcm2.. so kami singgah, konon nak cari paella (nasi goreng sepanyol..tp didi cam was was sebab masakan dia bercampur tempat dgn yg vege..so cari roti Croissant..murah je..6pcs dlm €1. pastu berjalan2 lagi dengan hujan renyai2..

pastu jejalan menyambil2..jumpa kedai souvenir..singgah beli tshirt sehelai dan fridge magnet..sambung jalan lagi..

The Love Lock Bridge – Paris, France

hah da nampak da tu..excited plak..

kenapa saya berlenggang kangkung, siap singgah sana sini la , sbb saya da book tiket nak naik eiffel tower jam 3ptg..so siang masih muda..

Sampai sana standby tetibe dengar ramai penjual2 keychain akan tegur korang dengan bahasa melayu haha..cara mereka nk menjualkan..

sementara nak tunggu giliran naik dan explore Eiffel Tower..kita minum dan makan dulu Croissant..serius sedap giler..gebu gebas ..pulak tu makan kat Eiffel Tower lagi laaaaaa..perghh romantik..tetiba bila pandang kiri tgk didee terus hilang romantik..meh nak cari abam France..

ok meh kat sini nak cite camne saya book tiket nk naik tower ni..kene beli awal n online sbb klu on the spot beli mmg nanges beratur panjang n buat uols give up..klu tanya saya perlu ke naik..bg saya PERLU..sbb best..

G website dia untuk pembelian tiket naik menara Eiffel ni.. klik sini

lepas da buat pembayaran..dia aka email dan uols print je..sampai sana tunjuk je kat mamat “Bonjour””Merci”..

saya beli awal 2 bulan lebih camtu..oleh sebab saya pilih kul 3, maka kul 3 baru dapat masuk dan naik..

seriau masa naik ni..dia ada 2 level..ni nak ke 2nd level..belum top lagi..

lepas pusing2 2nd level, beratur utk naik lift ke top plak..

tgh dok ralat aka asyik mengambil gambar maka saya x nmpk didee..puas pusing2 x nmpk dia..Ya ALLAH..apekah..

pastu pikir nk turun ke tak?..pusing lagi sekali..x jumpa gak didee..ok turun, maybe dia pun tgh cari dan turun gak..so ada 2 laluan lift ni..so saya pilih lift di mana saya naik td..berharap didee pun akan pilih yg sama..da turun bawah tggu dan cari2 dia..x jumpa..hampir sejam MIA..huhu nak nnges rasa malu plak dgn abam2 askar yg berkeliaran kt situ..so tunggu dan tunggu, okay x le jadi..saya da keluar dr eiffel tower menuju ke metro untuk balik hotel sendri..maybe didee pun pikir yg sama..pastu hati rasa x sedap sgt nk balik hotel..patah balik..pastu dengar “cikguuuuu”…saya terus peluk dia..didee cakap sambil gelak2 “patut kat Eiffel Tower bertemu cinta..ni kita berpisah hahaha”..

sambil jejalan nk ke metro dok bebel2 camne leh lost la apa la..klako tol..

walaupun tren dia buruk cam nk roboh tapi ketepatan masa dia mmg 5 bintang..Paris agak kotor skit..tu je nk cakap klu nak banding dgn Sheffield dan Ireland..Kota London pun kotor skit sbb byk pelancong kot..

sampai hotel makan Croissant lagi sbb jejalan x jumpa kedai halal ke arab ke..pas mandi turun bawah tanya staf hotel ..kedai DIY laundry..so dalam sejuk2 malam tu..saya dgn didee mengangkut baju2 nak basuh..jalan kaki je..dalam 200m

Apa yang kita mampu harapkan bila g laundry self service dan sepatah haram tak paham apa yg di tulis.. sorang pakcik tolong. Dia cakap france kami cakap english+melayu mmg macam ayam n itik.. akhirnya kami jumpa penyelesaian haha..i love that pakcik haha..bersungguh2 nak tolong. Abam ensem buat x tau je.. erm mentang2 la bkn kendall jenner aku ni.. ok bye..

Cara dia lain cam kat mesia Mesin dia link dgn satu mesin induk dia nk habaq hang haha

Didee balik hotel jap solat. saya tunggu sampai siap..sejuknya x menahan..boleh demam klu org x cukup zat besi ni..

Malam lepas kemas2, kami tidur..penat sangat..di tambah lagi dengan drama hilang menghilang tu..

84 thoughts on “Trip ke Eropah Day 11 Paris

1. I just want to tell you that I am newbie to blogs and honestly enjoyed your blog. Most likely I’m planning to bookmark your site . You actually come with amazing writings. Cheers for sharing with us your webpage.

2. Hi, Neat post. There’s an issue with your site in internet explorer, may test this¡K IE still is the market chief and a good component of people will omit your magnificent writing due to this problem.

3. Great – I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, website theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task.

4. I do agree with all of the concepts you’ve offered to your post. They are really convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are very short for novices. May you please extend them a bit from next time? Thank you for the post.

5. Wow, superb weblog structure! How lengthy have you been running a blog for? you make running a blog look easy. The total glance of your website is fantastic, let alone the content material!

6. You can certainly see your skills in the paintings you write. The arena hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. All the time go after your heart. “Golf and sex are about the only things you can enjoy without being good at.” by Jimmy Demaret.

7. Thanks for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such wonderful info being shared freely out there.

8. certainly like your web-site but you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I to find it very troublesome to tell the reality on the other hand I will definitely come again again.

9. Good website! I really love how it is easy on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your feed which must do the trick! Have a great day!

10. I have to express some appreciation to you just for bailing me out of this situation. Right after browsing throughout the the web and seeing ideas which are not productive, I thought my entire life was well over. Being alive without the presence of approaches to the problems you’ve fixed by means of your main report is a crucial case, and the kind that could have negatively affected my career if I hadn’t encountered the website. That mastery and kindness in controlling every aspect was very useful. I don’t know what I would’ve done if I hadn’t encountered such a subject like this. I am able to at this time look forward to my future. Thanks so much for the impressive and result oriented help. I will not hesitate to propose the blog to anyone who needs guidelines on this topic.

11. Excellent blog here! Also your website loads up very fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol

12. I really wanted to jot down a brief remark to be able to thank you for all the fabulous solutions you are writing on this site. My long internet research has finally been compensated with brilliant facts and techniques to go over with my partners. I ‘d mention that we website visitors are unequivocally blessed to be in a notable network with many outstanding individuals with helpful things. I feel rather fortunate to have come across the web pages and look forward to plenty of more pleasurable moments reading here. Thank you again for all the details.

13. I as well as my pals ended up reviewing the nice tricks from your web site and unexpectedly came up with a horrible feeling I never expressed respect to the blog owner for those techniques. My men ended up for this reason stimulated to read them and have extremely been having fun with those things. Appreciate your actually being indeed helpful as well as for deciding upon this sort of beneficial subject matter millions of individuals are really needing to be informed on. My honest apologies for not expressing appreciation to you earlier.

14. I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an impatience over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

15. I precisely wanted to say thanks yet again. I do not know the things that I could possibly have carried out in the absence of the type of tactics shown by you about that subject. It had been an absolute intimidating setting for me, nevertheless discovering a new professional strategy you processed the issue took me to jump over joy. Now i’m happier for your support and hope you know what a powerful job you have been getting into educating men and women by way of your web blog. More than likely you have never got to know all of us.

16. I wanted to compose you a very little note to help say thank you once again about the fantastic methods you have discussed here. It’s certainly generous of you to make without restraint all that many individuals would’ve advertised for an e book to generate some dough on their own, and in particular considering the fact that you could possibly have tried it if you ever decided. These points likewise served like a good way to understand that the rest have similar keenness the same as my very own to see more related to this matter. Certainly there are a lot more fun moments ahead for those who discover your blog.

17. I am not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for wonderful information I was looking for this info for my mission.

18. Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is great blog. A fantastic read. I will definitely be back.

19. Thanks a lot for providing individuals with an exceptionally remarkable opportunity to read critical reviews from this website. It really is very brilliant plus stuffed with amusement for me personally and my office co-workers to search your blog more than three times a week to study the new secrets you have got. Of course, I’m so at all times pleased with the tremendous tactics you serve. Certain 2 points on this page are certainly the very best I have had.

20. I am really impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one today..

21. I’ll immediately snatch your rss as I can not to find your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me recognise in order that I could subscribe. Thanks.

22. You could certainly see your skills within the work you write. The arena hopes for more passionate writers like you who are not afraid to mention how they believe. At all times follow your heart. “Billy Almon has all of his inlaw and outlaws here this afternoon.” by Jerry Coleman.

23. Thank you a lot for sharing this with all folks you really recognize what you are talking approximately! Bookmarked. Please also visit my site =). We may have a link alternate arrangement among us!

24. Excellent post. I was checking constantly this blog and I am impressed! Extremely useful info specially the last part 🙂 I care for such information much. I was looking for this particular info for a long time. Thank you and best of luck.

25. I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

26. Thank you for all your valuable work on this web site. Betty takes pleasure in making time for investigations and it is easy to understand why. My spouse and i learn all concerning the dynamic tactic you offer great thoughts through this web blog and in addition strongly encourage contribution from some others on this area of interest plus my girl is truly starting to learn a great deal. Take advantage of the rest of the year. You are performing a glorious job.

27. I’ve been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made good content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.

28. Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is magnificent, let alone the content!

29. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something which I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

30. I like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your blog and check again here frequently. I am quite sure I’ll learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

31. I am not sure where you’re getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for wonderful info I was looking for this information for my mission.

32. A lot of thanks for all your effort on this website. Betty takes pleasure in doing internet research and it is simple to grasp why. My spouse and i notice all relating to the compelling form you provide good tips and tricks through the web site and in addition boost response from website visitors on this matter while my simple princess is without a doubt being taught a lot of things. Take pleasure in the remaining portion of the new year. You have been carrying out a terrific job.

33. You are my intake , I have few web logs and often run out from to post .I believe this site has got some rattling wonderful info for everyone. “I have learned to use the word ‘impossible’ with the greatest caution.” by Wernher von Braun.